Huren Camper  thumbnail

Huren Camper

4 min read

Hij voelt zich beroerd en schuldig ten opzichte van ons, maar wij zeggen tegen hem dat hij zich lekker moet vermaken, dat de wereld niet vergaat en dat we morgen wel verder zien (camper katie). De hele situatie weerhoudt hem er niet van om nog even 1000 CFA te bietsen voor 2 tickets entree voor de discotheek…

We zijn weer een avontuur rijker, want de traditionele dansen hadden we voor geen goud willen missen - camper katie. Om 07.00 hebben we afgesproken elkaar bij de bar te ontmoeten. Om half 8 arriveert Ismaël. We nemen een taxi naar Elinkine en daar regelt hij een piroque voor ons. Eind goed, al goed, we zijn weer thuis

Jeroen vangt nogmaals een vis, een baracuda - camper katie. Die avond eten we die samen met de familie in Campement Sounka. Ismaël zou ook komen, maar we hebben hem niet meer gezien. Na de maaltijd nemen we afscheid van iedereen. We hebben een heerlijke tijd gehad met deze vriendelijke mensen. Mobilhome verkopen Antwerpen. De afgelopen dagen leek op een excursieweek

Ismaël nam ons steeds op sleeptouw. camper katie. Hij was trots om ons de omgeving en zijn cultuur te laten zien. En wat hebben we genoten! Na een boeiende excursieweek vertrekken we met bijzondere herinneringen aan de Casamance naar Ziguinchor. camper katie. We zouden hier best nog langer kunnen blijven, maar gezien de resterende tijd die we hebben, willen we naar het oosten om het Nationaal Park Niokolo-Koba te bezoeken

Omdat het zo warm is, trakteren we onszelf op een ijsje. Dat smaakt lekker, maar is niet dorstlessend in de hitte van de stad (42 graden) vergeleken met de koele bries in Cachouane - camper katie. We rijden weer naar Campement Casamance met een goed gevulde waszak. De vriendelijke Omar begroet ons: “Kasumai? Hoe gaat het?” “Kasumai baré

Camper Peu

We parkeren de Toy in de schaduw onder de palmbomen, zetten meteen de luifel op en we nemen een douche. Daar knappen we van op (camper katie). In de zwoele avond eten we een soepje, kijken we gemiste sportuitzendingen en vallen daarna als een blok in slaap (camper katie). Het is weer heet vandaag, wel 41°C

We nemen een paar keer per dag een douche om af te koelen. Verder werken we de blog bij. Het ‘sneeuwt’ kapok - camper katie. De zaden van de kapokbomen zijn open gesprongen en de inhoud wordt meegenomen door de bries om vele meters verder op de grond te landen. Kapokvezels zijn zeer zachte en luchtige vezels waardoor het geschikt is om te gebruiken als vulmateriaal voor hoofdkussens

We eten in het restaurant samen met Markus die we hier ontmoeten. Hij rijdt op een motor en gaat nog verder naar Guinee-Bissau. camper katie. Tijdens de maaltijd vertellen we elkaar bijzondere reisverhalen. Wie reist, kan verhalen (camper katie). Over twee dagen is onze passavant voor de Toy verlopen en dan moet je met de auto Senegal verlaten

Deze is eerst voor 10 dagen geldig, je laat het daarna afstempelen waardoor het document voor nog eens 15 dagen geldig is en tenslotte laat je het weer voor 15 dagen afstempelen waardoor je in totaal 40 dagen in Senegal kunt blijven met je auto (camper katie). Samen met Markus rijden we naar de grens die 18 km ten zuiden van Ziguinchor ligt

Markus heeft zijn motor op de camping gelaten. Eigenlijk wil de douane die zien en de nummerplaat checken. Logisch ook (Motorhome opkoper). “Alleen vandaag doe ik het zonder de motor te hebben gezien”, zegt hij. Binnen 15 minuten zijn we klaar - camper katie. Kosten: slechts CFA 2500 (€ 3,75) per vervoersmiddel. Wat een verschil met de grensovergang in Rosso of Diama

Uitschuifbaar Bed Camper Maken

Jammer dat het zwembad pas eind dit jaar klaar is. We komen de dag door met het heerlijke koele water van de douche en koele drankjes uit onze koelkast - camper katie. De prachtige natuur van de Casamance gaan we verlaten (camper katie). Pape, de eigenaar van ‘Campement Casamance’ vindt dat we moeten blijven. Omar zegt tegen zijn collega als grap dat hij de poort direct moet sluiten zodat we niet weg kunnen